ـ اردلان، نادر و بختیار، لاله. (1379). حس وحدت. ترجمه حمید شاهرخ. اصفهان: نشر خاک.
ـ المعی، ارسلان و طایفه، احسان. (1399). بررسی مولفه های هنر بهیافت زباله ها در طراحی داخلی فضای نمایشگاهی (مطالعهی موردی: فضا نمایش صنعت خودروی ایران) اولین کنفرانس محیط زیست، عمران، معماری و شهرسازی.
ـ امینی، محمدرضا. (1392). بهیافت در معماری داخلی. پایان نامه کارشناسی ارشد معماری. دانشگاه تهران، تهران.
____________ (1394). کروکی سه بعدی؛ تمرینی برای مطالعهی منابع مصنوع. گاهنامه علمی ترویجی تالار.
ـ اولیاء، لیلی. (1394). طرح مرمت محله خواجه خضریزد (با رویکرد ایجاد مدیریت تولید بومی). پایان نامه کارشناسی ارشد رشتۀ مرمت ابنیه و بافتهای تاریخی. دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
ـ اولیاء، محمدرضا. (1381). شناخت اصطلاحات معماری سنتی ایران. رساله دکتری رشته معماری. دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا.
___________ (1394). پیشنهاد تاسیس پایگاه اطلاع رسانی بهیافت/ کشکول بهیافت. نامقاله. یزد.
___________ (1395). دانشگاه کجاست. سخنرانی ها وچکیده مقالات اولین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی، 60-64.
___________ (1398). دانش بومی، دانشگاه غیر بومی. معماری بومی ایکوموس ایران، 2(1)، 11-17.
___________ (1399) کیمیای برتر. سخنرانی در مراسم تونمایی از فیلم شکرافشان؛ دیماه 1399 قابل دسترس از طریق آدرس https://www.aparat.com/v/Zt9Ax.
ـ اولیاء، محمدرضا. و اولیاء، آمنه. (1398). درآمدی بر چینه شناسی. معماری بومی ایکوموس ایران، 1(1)
ـ آیتاللهزادهشیرازی، باقر. (1360). سیری در شناخت هنر معماری ایران. هنر، 1(1)، 138-159.
ـ بلوریزاده، مژده. (1394). رموز پایداری بناهای خشتی باقیمانده پس از زلزله سال 1382 بم، با رویکرد روششناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری. دانشگاه یزد.
ـ بهشتی، سیدمحمد. (1382). دیدگاه: زیبایی و کاربرد در هنر سنتی. خیال، 5(1)، 139-145.
_____________ (1389). هویت و مهندسی ایرانی. آیین، 28-29(2)، 5-15.
_____________ (1390). از خلع ماده تا درک ملکوت: ظهور باطن به دست معماران سنتی. اطلاعات حکمت و معرفت، 69(6)، 9-12.
_____________ (1391). موزه ها. همایش ملی موزه ها، تهران.
_____________ (1398). چینه چیست؟. معماری بومی ایکوموس ایران(4)، 5-6.
_____________ (1399). بهرهوری امروز ایران با تدوین نظرات ۱۸ نفر از فرهیختگان و اندیشمندان در حوزه اقتصاد، مدیریت و بهرهوری با بهرهگیری از دهمین همایش ملی بهرهوری. تهران: انجمن بهرهوری ایران.
ـ بهشتی، سیدمحمد و نجارنجفی، الناز. (1396). تشنگی ثروت ما است! اندیشه ایرانشهر، ۲۴-۲۵، 8-15.
ـ پیرنیا، محمدکریم. (1383). سبکشناسی معماری ایرانی. ویرایش غلامحسین معماریان. تهران: معمار.
ـ حجت، عیسی. (1364). دورریختنیها. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
_________ (1384). هویت انسانساز، انسان هویت پرداز (تاملی در رابطه هویت و معماری). هنرهای زیبا - معماری و شهرسازی، 24(1)، 55-62.
__________ (1390). مشق معماری. تهران: دانشگاه تهران.
ـ حجت، مهدی. (1384). سخنرانی/ تشیع و تأثیر آن بر هنر. شیعه شناسی، 11(3)، 189-212.
_________ (1392). آموزش فرهنگ به مثابه تذکر تاریخی؛ دربارهی کارگروه فهم معماری ایران. سوره اندیشه، 70-71(0)، 332-333.
_________ (1398). فهم معماری بومی. معماری بومی ایکوموس ایران(1)، 8-11.
ـ حسینخانی، هادی. (1386). یادگیری به روش بحث گروهی و شیوه کاربرد آن در حوزه های علمیه و آموزش عالی. معرفت، 119(16)، 33-44.
ـ حیدری، حسین و جعفرزادهپور، فروزنده. (1392). بررسی فرهنگ مصرف و سبک زندگی در خانواده های ایرانی؛ آسیب شناسی و راهبردها. مطالعات سبک زندگی، 5-6(2)، 85-110.
ـ حیدری، علی اکبر و قاسمیان، عیسی. (1398). تحلیل نمودپذیری مفهوم قناعت در الگوی خانههای سنتی ایرانی (نمونه موردی: خانه مرتاض در یزد) مجله پژوهش های معماری اسلامی، ۸۷-۱۰۶.
ـ خاکزند، مهدی، و کیانی، کیوان. (1396). توجه به مدیریت آبهای سطحی در بهیافت لندفیل برمشور. چهارمین کنفرانس ملّی معماری و شهرسازی «پایداری و تاب آوری از آرمان تا واقعیت.
ـ خاکیقصر، آزاده. (1397). برنامه فضایی خانههای سنتی یزد در نسبت با سکونت امروزی. شهر و معماری بومی، 8(6)، 23-46.
ـ راستی، فاطمه و نیرومند شیشوان، مهدیه. (1395). بهیافت: راهکاری نوین در راستای پایداری. دومین کنگره بین المللی علوم زمین و توسعه شهری.
ـ سروش، عبدالکریم. (1364). از تاریخ بیاموزیم. کیهان فرهنگی، 20(2)، 15-19.
ـ صدیقیان، آرمان. (1398). مدرسه آرمانى. (پایان نامه کارشناسی ارشد معماری). دانشگاه یزد، یزد.
ـ فرهادی، مرتضی. (1373). کبوترخانههای ایران، درهم آمیزی زیبایی و کارآیی. صفّه، 13-14(4)، 66-77.
ـ کاویان، مجتبی و غلامی، غلامحسین. (1396). کارخانه یا کار و خانه؛ بررسی مفهوم کار و تولید در شکل گیری خانه های تاریخی ایرانی در بشرویه. شهر و معماری بومی، 5(5)، 101-118.
ـ لینچ، کوین. (1387). اتلاف. ترجمه سیدحسین بحرینی. ویرایش مایکل ساوثورث. تهران: دانشگاه تهران.
ـ منصوری، سیدامیر و سیده، نفیسه. (1393). بهیافت منظر - رویکردی نو در احیای نواحی دفن زباله. فصلنامه منظر. دوره6. شماره27.
ـ مهوش، محمد و سعدوندی، مهدی. (1397). شاخص سازی قناعت در معماری. مجله پژوهش های معماری اسلامی، ۱۳۷-۱۵۴.
- Braungart, Michel., McDonough, William., & Bollinger, Andrew. (2006). Cradle-to-cradle design: creating healthy emissions e a strategy for eco-effective product and system design. Journal of Cleaner Production.
- DiMaggio, John. A., & Wesley, Vernon. (2011). Forensic Podiatry: Principles and Methods: Humana Press.
- Edelsbrunner, H., Press, C. U., Ablowitz, M. J., Ciarlet, P. G., Iserles, A., Davis, S. H., Olver, P. J. (2001). Geometry and Topology for Mesh Generation: Cambridge University Press.
- Johnson, Bea. (2013). Zero Waste Home: The Ultimate Guide to Simplifying Your Life by Reducing Your Waste: Scribner.
- Lehmann, Steffen., & Crocker, Robert. (2012). Designing for zero waste : consumption, technologies and the built environment. London ; New York: EarthScan.
- Owlia, Mohammad Reza., & Owlia, Farzaneh. (2018, 2018/9/16). Imposed Modern Misdevelopment vs. Composed Traditional ABADI. Paper presented at the International workshop on water and city hydraulic systems and urban structures Yazd2018.
- Peterson, Chris. (2011). Building with secondhand stuff : how to re-claim, re-vamp, re-purpose & re-use salvaged & leftover building materials. Minneapolis, Minnesota: Creative Publishing International.
- Pilz, Reiner. (1994). salvo news.