- احمدی، بابک. (۱۳۸۶). چهار گزارش از تذکرة الاولیاء عطار. تهران: نشر مرکز.
- الکساندر، کریستوفر. (۱۳۸۱). معماری و راز جاودانگی. برگردان: مهرداد قیومی بیدهندی. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
- امینینژاد، علی. (۱۳۹۰). حکمت عرفانی ( تحریری از درسهای عرفان نظری سید یدالله یزدانپناه)، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
- انصاری، عبدالله. (۱۳۷۶). صد میدان. به اهتمام قاسم انصاری. کتابخانه طهوری.
- اونی، بروس. (۱۳۷۹). مفهوم هستی در قلمرو مابعد الطبیعه. مترجم: محسن ساطع. فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه و کلام :پژوهش های فلسفی کلامی. بهار ۱۳۷۹. شماره ۳: ۸۸-۱۰۹.
- ایزوتسو، توشیهیکو. (۱۳۸۵). صوفیسم و تائوئیسم. برگردان: دکتر محمد جواد گوهری. انتشارات روزنه.
- بلخاری قهی،حسن. (۱۳۸۴)."مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی. دفتر اول: وحدت وجود و وحدت شهود". تهران: انتشارات سوره مهر (پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی).
- پورحسن، قاسم. (۱۳۸۵). وﯾﺘﮕﻨﺸﺘﺎﯾﻦ: از زﺑﺎن ﺗﺼﻮﯾﺮی ﺗﺎ زﺑﺎن تالیفی. ﭘﮋوﻫﺸﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎنی. شماره ۴۹. بهار ۱۳۸۵: ۱۲۷-۱۴۸.
- پورجعفر، محمدرضا، و یگانه، منصور، و فراهانی، مریم. (۱۳۹۵). رویکردی تحلیلی بر تاثیر اندیشه ها در معماری و شهرسازی (تحلیل تطبیقی اندیشه های فلسفی و حکمی). مجله معماری و شهرسازی آرمان شهر. شماره ۱۷. پاییز و زمستان ۱۳۹۵: ۱۸۳-۱۷۳.
- پورجوادی، نصرا...(۱۳۸۵)."پژوهشهای عرفانی. جستجو در منابع کهن (مجموعه یازده مقاله)". تهران: انتشارات نی.
- چامسکی، نوام. (۱۳۷۹). زبان و اندیشه. ترجمه: کورش صفوی. انتشارات هرمس.
- حاجتی، معصومه. (۱۳۹۱). تبیین شعر و فلسفه در اندیشه هایدگر. پایاننامه کارشناسی ارشد فلسفه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. استاد راهنما: محمد اکوان. استاد مشاور: مریم ثقفی.
- حجت، عیسی. (۱۳۸۴). هویت انسانساز. انسان هویت پرداز(تاملی در رابطه هویت و معماری). نشریه هنرهای زیبا. شماره۲۴: ۶۲-۵۵.
- خوشمنش، ابوالفضل. (۱۳۹۲). فطری بودن زبان قرآن. دو فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن .شماره سوم. پاییز و زمستان ۱۳۹۲: ۱۰۰-۸۵.
- دهخدا، علی اکبر(۱۳۵۹) ، لغت نامه فارسی، چاپخانه مجلس شورای ملی، تهران.
- ذوالفقارزاده، حسن. (۱۳۹۰). معمار در آیینه اسما. نشریه صفه. شماره ۵۳. دوره ۲۱: ۳۱-۱۵.
- سامع، سیدجمال، و صافیان، محمدجواد. (۱۳۹۵). واکاوی جایگاه زبان در افق هستیشناسی تودستی هایدگر. نشریه پژوهشهای فلسفی. دانشگاه تبریز. سال دهم. شماره ۱۹. پاییز و زمستان ۱۳۹۵ : ۱۷۳-۲۰۵.
- سلیمانیان، حمیدرضا. (۱۳۸۹). نگاهی به زبان عارفان از چشماندازهای معرفتشناسی و زبانشناسی. نشریه ادبپژوهی گیلان. سال چهارم. شماره ۱۱. بهار ۱۳۸۹: ۱۴۴-۱۶۶.
- عصر ایران. (۱۳۹۶). سایت خبری الکترونیکی. نشانی سایت :
www.asriran.com آخرین دسترسی: ۲۶/۲/۱۳۹۶
- فهیمی، رضا، آقا حسینی، حسین و نصر اصفهانی، محمدرضا. (۱۳۹۱). بررسی مفهوم تجلی و انواع آن از دیگاه ابن عربی. دوﻓﺼﻠﻨﺎﻣﺔ ﻋﻠﻤﻲ- ﭘﮋوﻫﺸﻲ ادﺑﻴﺎت ﻋﺮﻓﺎﻧﻲ داﻧﺸﮕﺎه اﻟﺰﻫﺮا. سال سوم. شماره ۶. بهار و تابستان ۱۳۹۱: ۱۰۱-۱۲۰.
- گراهام، ا.ک. (۱۳۷۸). هستی در زبانشناسی و فلسفه: تحقیق مقدماتی. ترجمه محمد سعید حنایی کاشانی. مجله معارف. دوره شانزدهم. شماره ۲، مرداد-آبان ۱۳۷۸: ۹۵-۸۲.
- گنون، رنه. (۱۳۸۴). سیطره کمیت و علائم آخر الزمان. برگردان: علیمحمد کاردان. مرکز نشر دانشگاهی.
- مندگاری، کاظم. (۱۳۸۴). مجموعه مقالات دومین همایش آموزش معماری: بررسی چالشها. حستجوی راهکارها، ۲۶ آذر ۱۳۸۲، گردآورنده: سید امیرسعید محمودی. ناشر: نگاه امروز.
- نوربرگ شولتز، کریستین. (۱۳۸۱). معماری: حضور، زبان و مکان، برگردان: علیرضا سید احمدیان. تهران: موسسه معمار نشر.
- نوربرگ شولتز، کریستین. (۱۳۸۶). ریشههای معماری مدرن. برگردان: محمدرضا جودت. تهران: انتشارات شهیدی.
- وﻳﺘﮕﻨﺸﺘﺎﻳﻦ، ﻟﻮدوﻳﮓ. (۱۳۸۷). ﭘﮋوﻫﺶهای ﻓﻠﺴﻔﻲ. ﺗﺮﺟﻤﺔ ﻓﺮﻳﺪون ﻓﺎﻃﻤﻲ. ﺗﻬﺮان.
- هایدگر، مارتین. (۱۳۹۱). زبان، خانه وجود (گفتگوی هایدگر با یک ژاپنی)، ترجمه: جهانبخش ناصر. با مقدمه رضا داوری اردکانی. تهران: انتشارات هرمس.
- Conway, Hazel & Rowan Roenisch. (2005). Understanding Architecture and architectural history, 2nd edition, Taylor and Francis Group, London & New York.
- Taurens, Janis. (2015). Meaning and Context in the language of Architecture, pp71-82.
www.eki.ee آخرین دسترسی:۲۰/۲/۱۳۹۶: