ـ بهار، محمدتقی. (1349). سبکشناسی، جلد اول. تهران: چاپخانۀ سپهر.
ـ پیرنیا، محمدکریم. (1364). اصولِ معماریِ سنّتیِ ایران. کیهان فرهنگی. شماره 15، صفحه 3-13.
ـ پیرنیا، محمدکریم. (1380). سبکشناسیِ معماریِ ایرانی، تدوین: غلامحسین معماریان. تهران: پژوهنده – معمار.
ـ حجّت، عیسی. (1394). سنّتِ سنّتگرایان و سنّتگراییِ معماران. نشریۀ هنرهای زیبا. شماره 1، دوره 20، صفحه 5-16.
ـ رحمتی، انشاءالله. (1394). هنر و معنویّت. تهران: موسسۀ تألیف ترجمه و نشرِ آثار هنری «متن».
ـ سلطانزاده، حسین. (1391). نقدی کوتاه بر کتاب سبکشناسیِ معماریِ ایرانی. تهران: انتشارات چهارطاق.
- صحراگرد، مهدی، و شیرازی، علیاصغر. (1393). تاریخِ سبکشناسی در تاریخنگاریِ هنرِ مغربزمین. کیمیای هنر. شماره 12، صفحه 87-98.
- طاهباز، منصوره. (1387). اصولِ طراحیِ معماریِ همساز با اقلیم با رویکرد به معماریِ مسجد. تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
ـ نصر، سیّدحسین. (1381). معرفت و معنویّت. تهران: انتشارات سهروردی.
- نیکمنش، مهدی. (1382). طرحی در طبقهبندیِ سبکهای ادبِ فارسی. پژوهشنامۀ علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی. شماره 37، صفحه 133-145.
- Burckhardt, Titus. (1974). Perennial Values in Islamic Art: in the Sword of Gnosis, ed. Jacob Needleman, Penguin Books INC.
- Coomaraswamy, Ananda k. (1964). On the Traditional Doctrine of Art: Golgonooza Press.
- Gombrich, Ernest. (1968). "Style", the Art of Art History: A Critical Anthology, edited by Donald Preziosi, Oxford University Press.
- Hofstadter, Albert. (1977). Agony and Epitaph, New York: Goeorge Braziller.
- Michon, Jean-Louis. (1991). From the Koranic Revelation to Islamic Art: in Religion of the Hear, ed. Seyyed Hossein Nasr and William Stoddart, Foundation for Traditional Studies in U.S.A.
- Schuon, Frithjof. (1984). Concerning Forms in Art: in The Transcendent Unity of Religions, introduction by Huston Smith, the philosophical publishing House.
- Schuon, Frithjof. (1959). Principles and Criteria of Art: in Language of the Self, trans. Marco Pallis and Macheod Matheson, Ganesh.